Saturday, April 30, 2011

Beruntunglah Tika Telah Terpilih



Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Assalamualaikum


Sambil-sambil kita baca..kita play and layan lagu sama-sama;




Pernah tak kita bersyukur kepada Allah, tentang segala apa yang berlaku pada diri kita? Tentang ujian yang diturunkan kepada kita sebenarnya ada mengandungi seribu hikmah.
Bila kita putus cinta, kita menangis kesedihan kerana jodoh tak panjang. Atau sebenarnya;







Kita menangis mengenangkan dosa kita sewaktu bersama dia, ahh, alangkah, tersasarnya kita sewaktu menikmati cinta manusia! Sehingga ada yang tergadai segala-galanya yang perlu si perempuan pelihara selama ini. Bertahajudlah, meminta dikuatkan hati dalam kembali mencari cinta-Nya. Allah sentiasa menerima taubat hamba-hambaNya.









Semakin lama kita semakin lupa kepada apa yang telah berlaku dek kesibukan urusan yang pelbagai. Kita rasa tenang dan ceria menikmati cinta Allah dan tak payah nak fikir-fikir lagi dengan cinta manusia yang hanyalah tipuan semata! Indah bercinta dengan Allah. =')








Bersabarlah duhai muslimah, tercatat sudah sebaris nama di luh mahfuz untukmu. Apabila sampainya masa kau akan bertemu jua dengan si dia. Bertemu di jalan yang diredhai oleh Allah..yang segala syariatNya dipatuhi.










Bersyukurlah kepada Allah yang memilih kamu untuk kembali bercinta dengan Nya. =')

Dan teramatlah rugi jika disebalik apa yang berlaku dan apa jua yang menimpa diri kita..kita tak nampak akan kemanisan disebalik semua itu..malah semakin pula jauh dan lalai dengan Allah..nauzubillah..minta dijauhkan.


  
Remember this my dear friends;

" Terkadang Allah memutuskan cinta kita sesama manusia adalah untuk menyambung cinta kita dengan cintaNya. Maka beruntunglah orang-orang yang terpilih itu! "

Tq to Solusi n Dr.Cinta


p/s: Untuk renungan mata hati kita bersama-sama, dalam apa-apa jua keadaan sekalipun, iman mesti dikukuhkan dalam dada. Carilah kemanisan iman dengan memperkemaskan solat, membaca al-Quran dan membudayakan sedekah. Cintailah Dia, pasti Allah akan mendorong orang yang dicintai-Nya untuk mencintai kita..insyaAllah~

 

0 comments: