Saturday, June 25, 2011

Mengapa Kita Dihidupkan Di Dunia Ini..~





Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Assalamualaikum

Sebulan blog ini tidak berupdate. Tidak perlu direncana mengapa sudah lama tidak berupdate, saya sehat-sehat sahaja..Alhamdulillah. Dikesempatan yang masih diberikan kepada pemilik blog ini..walau hanya entri pendek..semoga ia memberi seribu satu peringatan kepada  "mata hati" saya dan pembaca yang sudi singgah ke blog ini. Syukran!


MENGAPA YA KITA DIHIDUPKAN Di DUNIA INI??


Untuk Sujud Menyembah ALLAH!

Firman Allah s.w.t
*ralat: (surah al-Bayyinah 5:98)


MENGAPA YA KITA DIHIDUPKAN Di DUNIA INI??


Untuk Kita Sebagai KHALIFAH Di Muka Bumi Ini

Firman Allah s.w.t



MENGAPA YA KITA DIHIDUPKAN Di DUNIA INI??


Untuk Kita Menyeru Kebaikan, Membanteras Kejahatan!
Firman Allah s.wt



Dan Sudah Tentu 

ALLAH tidak jadikan kita sia-sia...

Firman Allah s.w.t


*..mcm kanak-kanak ribena la pulak sketch, draw n painting...*


Ingatlah duhai hati, Allah menciptakan manusia dengan misi yang besar. Kita bukan dicipta "saja-saja" atau untuk maksud yang "biasa-biasa" sahaja. Malah bukan manusia sahaja, ciptaan-ciptaan Allah yang lain juga diciptakan-Nya tidak sia-sia. Firman Allah yang bermaksud, "Dan kami menciptakan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya, bukanlah untuk permainan belaka. Kedua-dua Kami ciptakan hanyalah dengan tujuan yang benar tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui." (Surah al-Dukhan 44: 38-39)


p/s: "Never say die before try. There's always room for improvement before you reach perfection. Mampu ke saya? InsyaAllah. HE will lead. Allah dah ketuk pintu hati, jangan sampai nanti DIA merajuk tak nak ketuk pintu hati kita lagi. Go, girl!