Sunday, February 13, 2011

Vacancy - Review Writer for hannahjohary.blogspot.com


...Assalamualaikum...


Pertama sekali menjenguk blog Hannah Johari is last month. Saya tak ingat berape hari bulan, tapi saya still ingat pada waktu tengah hari saya blog walking entah mana-mana blog, then saya terpanggil nak mengelikkan blog hannah johary dan entri pada masa itu yang 1st saya tengok : The Bloggers Gathering 16.01.2011. I love kids very much. Membuatkan saya teruja nak baca thats entri coz ade picture ibu bersama anak masing-masing yang comel-comel. So sweet. Saya ni bukan la seorang yang rajin sangat nak baca kalo entri tulis yang panjang-panjang berjela lagi-lagi kalo ade bahasa campur-campur dengan english (coz saya tak brape suka bhs english, hehe). But kalo kat blog hannah johary rase lain daripada yang lain. Terus nak baca, terus excited nak scroll mouse sampai habis..


Then nampak picture seorang budak perempuan tengah pakai riben putih kat kepala..picturenye ade kat bwh tu.. Ya Allah comelnye budak tu. Myiesha namenye..name pun same cute dengan orangnya kan. Scroll lagi kat bawah sambil-sambil baca apa yang ditulis olah hannah, terasa bestnye kalo dapat jumpe dengan blogger-blogger lain. Seriously hannah johary nye cite macam tengah baca novel..die nye klakar, die nye impression, macam kuar dari hati yg sungguh ikhlas, tak de hipokrit, tak de la mcm sesetengah orang nak cover-cover cun (haha macam saya la tu), semuanye lengkap..semuanye detail sampai buat kita yg terbace ni boleh imagine apa yang berlaku time tu..hehe. Then saya tengok picture tuan nye blog, eh eh muka hannah ni mcm muka house mate saya la..senyum dia tu mcm nak sama..mesti hannah ni jenis seorang yang periang n happy go lucky. That my 1st impression when i saw muka hannah. 

     
 Comel kan Myiesha..rase nak cubit-cubit je pipi dia tu


Then saya terus klik kat older post, teruja kot nak baca entri-entri yang lain. Baca lagi-baca lagi dan terus membaca. Dan dalam pada masa tu saya ada tertengok picture kat linkwithin yang hannah dulu tak bertudung rupenye. Eh macam mana hannah boleh bertudung ye..wah lagi saya bertambah-tambah teruja cari entri mula-mula hannah bertudung..kenapa..bile..semua soalan terbayang dlm otak kepala saya time tu..Finally saya terjumpa jugak entri tu (link)..hehe. Comelnye hannah pakai tudung. Saya tertarik dengan kata-kata kat bawah yg ditulis oleh hannah...


Because I feel that my life is already complete. I am married. Dah ada anak. Time beranakkan Myiesh, Tuhan dah ampunkan semua dosa I. Apa lagi yang I nak.

Ada masanya saya malu dengan Tuhan. Selama ini Dia adalah maha pengasih & penyayang, although I do sins repeatedly. Sampai bila harus begini.
But most importantly, I am doing this kerana Allah. Lillahi Taala.


My love, my strength, my everything.

Mett & Myiesha.



Buat masa ni entri yang salah satu paling saya suka..yang saya boleh buat rujukan dekat entri ini (link). Haha. Bab-bab cerita kahwin ni sapa tak suka. Banyak perkara yang saya dapat dalam entri tersebut. Lagi-lagi kat part agak-agak brape bajet majlis perkahwinan tu. Saya terkejut juga bila mana hannah cakap barang hantaran dia tak de perfume, tak de beg..or tak de jam. Just simple invitation card,  just simple wedding. True hannah. Buat ape buat majlis besar-besar kalo banyak ke arah yang membazir. Asalkan benda wajib dan sunat yang kita dah buat untuk majlis knduri khwin..saya rasa sudah cukup bagi saya..dan paling bahagia kita kahwin dgn orang yg kita sayang..the person we are love, wink wink wink ;)  


Lima tahun dalam berblog, bukan jangka masa yg singkat. Lama tu menulis. Lagi-lagi dah jadi seorang ibu, dah jadi seorg isteri, dengan kerjayanya lagi..nak kemas rumah lagi..bukan senang. Kisah percintaan hannah yg 10 tahun terjalin sampai ke jinjang pelamin, pergh bukan jangka masa yang singkat...dari skuter yg cute ke kereta gen-2 kaler oren, dari mula-mula mengandung sampai selamat melahirkan Myiesha...dari nak cari n nak letak nama ape kat Myiesha sampaila dapat nama Farimyiesha (i like thats first name so much coz remember someone special in my heart)..semua cerita-cerita tu macam sebuah novel.


So, inilah Hannah Johary :-


- I am Hannah Johary, a beautiful wife to Mett & a rock mother to Myiesha (Agree)

- I am talkative (Yes, your are talkative woman)

- I love expressing myself (very-very much, hehe)
- I love to go jalan-jalan.- I love sunny days, the beach & the sunset.
(tak payah cakap, tengok pambar pun dh tau ;D)

- I love Customer Service line too much. Agaknya kalau ada PhD pun I will still work in the Customer Service line. (tak boleh disangkal lagi)

- I will laugh loudly run around the whole house or cry tersedu-sedu when I watch TV alone at home.
(hehe..so cute)


Wow macam tak percaya je saya dapat tulis sebanyak ni..haha. Paling panjang saya dapat tulis entri kat link ni (I'm not perfect too) je..Betul, penangan blog hannah johary buat saya sampai tak sedar yang saya dapat tulis sampai macam ni.Time saya mula-mula baca blog hannah pun dah terasa penangannya..terus jadi follower hari tu jugak then sampai tak sedar hari dah petang!! Haha. nasib baek time tu saya tgh "abc" dan duk rumah sewa..tak de la saya terkejar nk solat,  nak tolong my mom kt dapur n tolong kemas rumah..hehe



sama tak muka kak hannah dgn house mate saya..ade iras-irasla sikit kan :)


Hopefully, doa saya..moga-moga saya dipanjangkan umur..suatu hari, saya dapatlah berjumpa dengan kak Hannah Johary. InsyaAllah..semoga dipermudahkan urusan..memang saya teringin sangat nak jumpe dengan kak Hannah suatu hari nanti. Saya menulis semua ni pun bukan kerana rm100, tetapi kerana saya memang suka kat blog kak hannah johary. You give a lot of motivation for me sis. Keep it up kak hannah. Teruskan menulis ok..sayalah salah seorang yang akan setia membaca dan excited menunggu entri-entri terbaru dari kak hannah. Chaiyok-chaiyok :)


p/s : what ever you do, what ever your write..just be yourself..don't be hypocrite :-)



.........................................................................................................

UPDATE ; 19hb April 2011



Alhamdulillah..syukur dgn izinNya saya terpilih mendpt grand winner prize dari Hannah Johary..thanks a lot hannah.


& the WINNER goes to..


***




***




***




***




***




***









Yes, you!

Saya tahu kamu masih rasa seperti tidak percaya, but yes, you are the grand winner of the Vacancy - Review Writer of www.hannahjohary.blogspot.com contest. Like I said earlier, memang susah hendak pilih winner. Semuanya kawan baik saya, semuanya avid reader saya. But guess what, you are just lucky!

....Alhamdulillah, I receive many positive feedbacks. Thanks so much to all the participants. Saya sangat hargainya. & to Cempaka Sireh, why do I choose you as the winner? -copy from blog hannah..minta izin ye pn hannah..hehe-



Nak tau kenape sy terpilih as the winner?


boleh la klik kat link kt bwh ni kalau nak tau dgn lebih lanjut..:)





Very excited nak ketemu Hannah & Farimyiesha!!..itu yang saya mahukan sebenarnya..nk kongsi cite dgn hannah and sudah semestinya nak peluk n cium kuat-kuat sama itu cute girl, Myiesha!..tak sabar rasanye. Semoga Allah permudahkan segala urusan utk pertemuan ini..insyaAllah. Thanks again hannah. Thanks a lot =)


ni gambar-gambar saya ambil dari blog hannah;




-Farimyiesha-









Hannah Johary & Myiesha


nanti kita jumpa tau after final exam finish..insyaAllah 
(^_^)




p/s: ada sape-sape yg berminat mau jd photographer sy with myiesha n hannah x???..lalalaa ;D

6 comments:

Hannah Johary said... BALAS

OMG this is so very sweet ok. Tak sangka you just follow me since last month, tapi cara huraian macam dah baca 5 tahun pun. Hehe.

Thank you so much for participating in this contest & I just love the way you write this review for my blog.

InsyaAllah kalau panjang umur kita jumpa ok. Or anytime you free just contact me, & we meet up. Girls talk. Hehe. :)

CemPaKa SiReH said... BALAS

Thank you very2 much k.hannah..hehe so excited dpt komen dr k.hannah..ulang baca byk2 kali pun still xjemu2 lg. InsyAllah one day kita pasti ketemu jugak!!..jgn lupe bwk Myiesha skali ye :-D

Mohd Firdaus said... BALAS

waaa..pnjgnye entry..rajin buat ulasan psl kak hannah ye, btl kata kak hannah tu da mcm knl 5 tahun plak..hehe..


New Entry: Mari Belajar Sifir 11 Cara Pantas!
Cara Mudah Lajukan Mozilla Firefox
Apa Makna Maulidur Rasul Yang Sebenarnya..

CemPaKa SiReH said... BALAS

@ch@wi:- hehe..mestilah..i love the way k.hannah writing..semuanye ade "isi"..she just be herself..xsbr nk jumpe dgn die nanti..:)

wah lagi rajin...3 entri dalam 1 hari tu..gud-gud..keep it up :)

lover said... BALAS

w0w! heheeh chaiy0k2 yunk...

CemPaKa SiReH said... BALAS

@lover
hehe alhamdulillah..thanks ling..chaiyok2 ek..insyaAllah :)